Головна сторінка Карта сайту

ІНТЕРНЕТ КУТОЧОК

КАЗКОВИЙ ДВІР

ІГРОВИЙ МАЙДАН

БУДМАЙДАНЧИК

КВАРТАЛ РОЗУМНИКІВ

УМІЛІ РУЧКИ
Кращий спосіб зробити дітей гарними – це зробити їх щасливими. Оскар Уайльд
БІБЛІОМІСТЕЧКО ЗАПРОШУЄ

Архів новин

Проведені заходи (1-3 роки)

Проведені заходи (4-6 років)

СТОРІНКА ДЛЯ БАТЬКІВ

ПЛАН ЗАХОДІВ

ТРЕНІНГИ

ВІДВІДУВАЧІ ПРО БІБЛІОМІСТЕЧКО

ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО «БІБЛІОМІСТЕЧКО»

ПРИЙМАЛЬНЯ БІБЛІОТЕКАРЯ

ПРОДОВЖЕННЯ КНИГ ОН-ЛАЙН

ТРЕНІНГИ
 
 Тренінгова діяльність для бібліотекарів, освітян та батьків
    Ключем до успішного розумового і фізичного розвитку малюка є дорослі, які займаються вихованням дітей – батьки, опікуни, вихователі, вчителі, дитячі бібліотекарі. Вони не тільки активізують, спрямовують, стимулюють дії дитини, а й керують процесом їх формування.
    Для того, щоб цей процес був ефективним необхідно враховувати особливості розвитку дітей різного віку.
    Діти дошкільного та молодшого шкільного віку наслідують як позитивні, так і негативні вчинки дорослих, оскільки у них ще не вистачає досвіду й немає критичного ставлення до дій інших. Наслідування особливо яскраво виявляється у дітей дошкільного віку. Вони не виявляють самостійності у ставленні до вчинків, поведінки, думок, висловлювань дорослих і механічно повторюють їх.
    Молодші школярі оволодівають правилами поведінки в колективі, розглядають свої вчинки та поведінку не тільки з власної позиції, а й з позиції колективу, критично оцінюють поведінку приятелів. У молодших школярів розвиваються такі якості, як самовладання, наполегливість, цілеспрямованість, витриманість, дисциплінованість.
    У процесі взаємодії з дорослим формується особиста свідомість дитини. Вона долає шлях відокремлення себе від дорослого («Я сам») до відкриття свого внутрішнього життя, тісно пов’язаного із зовнішньою діяльністю.
    Тому, в рамках проекту «Бібліомістечко» організовано кілька тренінгів для бібліотечних фахівців, батьків та освітян:
- «Інноваційні послуги для дітей у храмі знань та інформації» – тренінг для заступників директорів ЦБС по роботі з дітьми Тернопільської області;
- «Впровадження інноваційних послуг для дітей як запорука розвитку їхнього творчого потенціалу» – тренінг для директорів обласних бібліотек для дітей України;
- «Інноваційна творчість бібліотекарів у контексті соціокультурної діяльності» – тренінг для завідувачів міськими бібліотеками для дітей Тернопільської області;
- «Розвиток пізнавальних інтересів дитини за допомогою інтерактивних ігор та книги» – тренінг для батьків та освітян.
    Тренінг – порівняно нова і перспективна форма роботи, ефективний метод опанування знань, дієвий інструмент формування умінь і навичок та форма набуття і поширення досвіду. Під час тренінгу за допомогою різних вправ, прийомів, технік створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед слухачами безліч варіантів розвитку ситуації або вирішення конкретних проблем. Іншими словами, це одночасно пізнання себе та інших учасників тренінгу.
    Тренінг «Впровадження інноваційних послуг для дітей як запорука розвитку їхнього творчого потенціалу» для директорів обласних бібліотек для дітей України розпочався привітальним словом начальника управління культури Тернопільської облдержадміністрації Шергея Г.П. та директора Тернопільської обласної бібліотеки для дітей Новіцької Н.С.
    Керівник відділу структурного розвитку програми «Бібліоміст», Ярослава Титаренко, у своєму виступі з використанням презентації «Форми і методи проведення тренінгу» надала методичні поради щодо особливостей та техніки підготовки і проведення нового методу навчання.
Учасники прослухали виступ заступника директора з науково-методичної роботи Національної бібліотеки України для дітей Турбаніст Т.М. «Читач-дитина і читання у контексті часу» та завідувачки відділу обслуговування учнів 5-9 класів НБУ для дітей Гордієнко А.І. за темою «Підсумки проекту «Україна читає дітям».
    Інновації стрімко вриваються в наше бібліотечне життя. Координатор проекту заступник директора з наукової роботи Тернопільської обласної бібліотеки для дітей Чайківська Н.А. у своїх лекціях «Інноваційні послуги для дітей в умовах інформаційного суспільства» та «Інноваційні послуги для дітей в умовах інтенсивного розвитку інформаційних технологій» знайомила учасників навчання з досвідом запровадження інноваційних форм роботи у дитячих бібліотеках зарубіжжя: Франції, Норвегії, Італії, Польщі та інших. Координатор детальніше зупинилась на роботі публічної бібліотеки округу Балтимор, штат Мерилінд (США) – проект Storyville.
    Цікавою і корисною для присутніх була лекція та слайд-презентація «Взаємозв’язок адвокації та інновацій» регіонального представника програми «Бібліоміст» Ростоцької М.Є., яка глибоко розкрила такі питання як: визначення поняття «адвокація» («адвокасі»), її структурні компоненти, види і форми адвокації.
    В ході тренінгів учасники познайомились з ігровими зонами «Бібліомістечка», зокрема: «Ігровий майдан», «Казковий двір», «Квартал розумників», «Будмайданчик», майстерня «Умілі ручки» та обладнаний сучасною мультимедійною технікою «Інтернет-куточок». Тренер проекту Стецій Г.В., за допомогою мультимедійної презентації, познайомила з новими видами діяльності відділу обслуговування дошкільників та учнів 1-4 класів, а тренери по роботі з дітьми – з інноваційними послугами для найменших користувачів.
    Під час майстер-класу «Бібліомістечко» – майданчик інноваційних послуг для дітей» усі присутні стали учасниками інтерактивних заходів, що проводяться з дітьми різних вікових груп: від 1 до 3, від 4 до 6 та від 7 до 10 років, а саме:
• інсценізація казки «Колосок» з використанням пальчикового лялькового театру;
• інтерактивне заняття «Слухняний олівчик та чарівні долоньки»;
• електронна гра «Веселі числа»;
• віртуальна гра «Знайди букву»;
• інтернет-вікторина «Чомусик»;
• інтерактивні вправи «Як не заблукати у лабіринтах Інтернету»;
• практичне заняття «Пошук безпечних інтерактивних ігор».
Учасникам тренінгу також було продемонстровано заняття-гру «Пересипання круп» із циклу розвиваючих ігор за методикою Марії Монтессорі за участю малюків віком від 1 до 3 років.
   Практичні заняття допомогли присутнім оволодіти навиками роботи на сенсорному моніторі та інтерактивній SMART-дошці, навчитись створювати електронні малюнки, розфарбовувати флеш-розмальовки, грати інтерактивні ігри, які сприяють розвитку пам’яті, уваги, спостережливості та творчих здібностей наймолодших відвідувачів бібліотеки.
     Цікаво спостерігати за учасниками тренінгу під час роботи в малих групах, завданням яких було розробити методику проведення заняття для однієї з трьох вікових категорій та продемонструвати хід його проведення перед «експертами» – тренерами проекту.
    Бібліотечні фахівці зі своїм завданням впорались на відмінно, розробивши не тільки одне заняття з дітьми, а цикл заходів відповідної тематики. Відпочити після інтелектуального навантаження учасники тренінгу мали нагоду, взявши участь у рухливих іграх.
    Підводячи підсумки тренінгу, присутні ділилися враженнями від інтер’єру та декоративного оформлення дитячої зони розваг, а також висловлювали свої думки та пропозиції щодо впровадження та надання інноваційних послуг у дитячих бібліотеках.
    Сьогодні в світі йде процес зміни уявлень про роль бібліотечно-інформаційного обслуговування дітей в суспільстві. Особливого імпульсу інноваційному розвитку бібліотечних закладів надав проект «Бібліоміст». Завідувачів міськими бібліотеками для дітей Тернопільської області, що взяли участь у тренінгу «Інноваційна творчість бібліотекарів у контексті соціокультурної діяльності» дуже зацікавила лекція регіонального представника програми «Бібліоміст» Ростоцької М.Є. «Нові можливості бібліотек: гранти і проекти». Під час якої вони отримали багато корисної інформації про види та типи інновацій, дізнались про основні етапи інноваційної діяльності та про основні умови участі у конкурсах.
    Для учасників усіх тренінгів проведено майстер-класи «Нові кроки обласної бібліотеки для дітей у формуванні інформаційного світогляду дитини», «Бібліомістечко» − майданчик інноваційних послуг для дітей» і «Дитяча бібліотека та гра: нові можливості», під час яких тренери поділились набутим досвідом та секретами професійної майстерності. Усі присутні стали учасниками інтерактивних заходів, що проводяться з дітьми різних вікових груп: «Пізнайки» − від 1 до 3, «Чомусики» − від 4 до 6, «Розумники» − від 7 до 10 років. Участь у практичних заняттях допомогла бібліотекарям оволодіти навиками роботи на сенсорному моніторі та інтерактивній SMART-дошці, навчитись створювати електронні малюнки, розфарбовувати флеш-розмальовки, грати інтерактивні ігри, які сприяють розвитку пам’яті, уваги, спостережливості та творчих здібностей наймолодших відвідувачів бібліотеки.
    Цікаво було спостерігати за учасниками тренінгу в ході роботи в малих групах, завданням яких було: обрати тему заходу, розробити методику його проведення для однієї з трьох вікових категорій та презентувати його перед «експертами» − тренерами проекту. Під час самостійної роботи малих груп тренери надавали необхідну допомогу, додаткові пояснення та підтримку. Бібліотечні фахівці зі своїм завданням впорались на відмінно, розробивши не тільки одне заняття з дітьми, а цикл заходів відповідної тематики. Кожен учасник мав можливість ефективно засвоїти інформацію, висловити і обговорити свої думки, напрацювати певні навички.
    Відпочити після інтелектуального навантаження учасники тренінгу мали нагоду, взявши участь у рухливих іграх.
    Підводячи підсумки тренінгу, присутні ділилися враженнями від побаченого, а також висловлювали свої пропозиції щодо надання інноваційних послуг у дитячих бібліотеках.
    З кожним роком все більше українських дітей користується Інтернетом у повсякденному житті. Можливість підключатися до мережі не тільки через ПК, але й за допомогою мобільних телефонів сприяє цій тенденції. Інтернет надає дітям неймовірні можливості для здійснення відкриттів, спілкування й творчості. Проте, оскільки з самого початку Інтернет розвивався без будь-якого контролю, сьогодні він містить величезну кількість інформації, причому далеко не завжди безпечної. У зв’язку із цим виникає проблема забезпечення безпеки дітей. А хто їм може у цьому допомогти, якщо не їхні батьки?
    З цією метою у «Бібліомістечку» відбувся тренінг для батьків та освітян на тему «Розвиток пізнавальних інтересів дитини за допомогою інтерактивних ігор та книги». Учасники тренінгу ознайомились з правилами безпеки дитини в Інтернеті за матеріалами веб-сайтів «Онляндія» та «Нетикетка безпечна». На зустрічі за круглим столом із лікарем «Центру здоров'я» обговорювали проблеми впливу інтерактивних ігор на психологічний розвиток дитини. 
  Сподіваємось, що наші поради та рекомендації фахівця допоможуть батькам контролювати безпечне користування дітьми Інтернетом.
    Підводячи підсумки про тренінги, що відбулися в обласній бібліотеці для дітей, зауважуємо, що тренінг як групова форма роботи, де всі учасники беруть активну і творчу участь, не тільки ефективна форма, але необхідна для організації продуктивної співпраці дітей та їх вчителів, вихователів, батьків.

 
bibliomistechko.te.ua © 2017 bigmir)net TOP 100 розробка та підтримка: vlasne.info