Головна сторінка Карта сайту

ІНТЕРНЕТ КУТОЧОК

КАЗКОВИЙ ДВІР

ІГРОВИЙ МАЙДАН

БУДМАЙДАНЧИК

КВАРТАЛ РОЗУМНИКІВ

УМІЛІ РУЧКИ
Кращий спосіб зробити дітей гарними – це зробити їх щасливими. Оскар Уайльд
БІБЛІОМІСТЕЧКО ЗАПРОШУЄ

Архів новин

Проведені заходи (1-3 роки)

Проведені заходи (4-6 років)

СТОРІНКА ДЛЯ БАТЬКІВ

ПЛАН ЗАХОДІВ

ТРЕНІНГИ

ВІДВІДУВАЧІ ПРО БІБЛІОМІСТЕЧКО

ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО «БІБЛІОМІСТЕЧКО»

ПРИЙМАЛЬНЯ БІБЛІОТЕКАРЯ

ПРОДОВЖЕННЯ КНИГ ОН-ЛАЙН

СТОРІНКА ДЛЯ БАТЬКІВ Поради логопеда
 Поради логопеда// Пізнайко від 2 до 6.- 2011.- №11.- (Вкладка «Для батьків і вихователів»).

Поради логопеда
 Розчулено наслухавшись перших „ма-ма", „баба" своїх малюків, батьки згодом починають задавати питання: як навчити дитину чіткій артикуляції, грамотній мові, коли звертатися до логопеда. Запитання, безсумнівно, важливі, оскільки від того, наскільки сформоване мовлення у дошкільняти, залежить успішність його навчання в школі, легкість у спілкуванні з оточуючими. Тому ті батьки, які вважають, що мові навчають лише у школі, помиляються. Навчання це починається з перших вимовлених малюком звуків. Коротко основні етапи становлення мовлення у дитини можна зобразити так:
2-3 місяці - малюк агукає, сміється, вищить, промовляє звуки „а", „і", „у";
5-8 місяців - розуміє мову дорослих та імітує за ними звуки, вимовляє окремі однакові склади „ма", „ба", „да";
9-13 місяців - говорить перші слова „мама", „баба", „дядя", об'єднує однакові склади в слова, бурмоче;
до кінця 2 року - знає до 300 слів; до кінця 3 року - дитина знає до 1 000 слів, будує короткі нескладні речення. Може перекручувати слова, замінювати одні звуки іншими, граматично неправильно вживати форми слів. Але якщо при цьому батьки розуміють малюка, причин для хвилювання немає;
4 роки - малюк розмовляє так, що його розуміють оточуючі, не лише з рідних, знає до 2 500 слів;
5-6 років - дитина знає до 4 000 слів, правильно вимовляє всі звуки, вміє зв'язно і грамотно говорити. Виняток для 5 років становить звук [р], який дошкільня може ще не навчитися вимовляти. Проте перед школою ця проблема має бути подолана.
 На що ж батькам треба звернути увагу, щоб вчасно виявити і виправити мовні недоліки? Мовні порушення у дітей можуть бути спричинені інтоксикацією, інфекціями під час вагітності, дородовими травмами і травмами у ранньому віці. До логопеда варто звернутися, якщо до 2 років малюк не промовляє звуки, слова або промовляє їх в обмеженій кількості. У віці 2-3 років проблеми з артикуляцією (правильною вимовою деяких звуків) вважаються нормою. Коли ж такі дефекти носять сильний стійкий характер - це має стати дзвіночком для батьків.
 До логопеда слід також іти, якщо в 4 роки малюк не говорить цілими реченнями і фразами, якщо він почав повторювати слова і склади, якщо у віці б років дитина не в змозі запам'ятовувати вірші та переказувати почуте або прочитане.
 Для попередження або виправлення мовних труднощів у дитини батьки мають якомога частіше розмовляти з нею, спонукати до проговорювання перших слів, самі проговорювати слова по складах, ніби проспівуючи. Разом з малюком можна розучувати чистомовки, скоромовки, вірші, читати оповідання і казки.
 Як не дивно це звучить, але для подальшого розвитку мовлення дитині потрібні пальчикові ігри та вправи на розвиток дрібної моторики рук.
 Тут вам у пригоді стануть ігрові віршики для пальчиків та ігри із ґудзиками, квасолею, горохом, намистинами. Тобто з усім, що можна поперебирати, куди можна занурити пальчики. Потрібно серйозно ставитися до запитань дошкільника, відповідати на них, заохочувати дитину до пізнання. Якщо у мові малюка прозвучала помилка, дорослим треба обов'язково її виправити. Виправляти слід спокійно, не перебиваючи і не повторюючи помилку. Та й взагалі батьки із появою дитини мають привчитися до літературної мови, слідкувати за тим, що і як вони говорять. І пам'ятайте - все, що говорить дитина, вона почула від дорослих, і тому наслідує їх.
 Деякі батьки чекають, доки дитині виповниться 5 років, і лише тоді звертаються за консультацією до логопеда. Насправді до цього спеціаліста потрібно приходити якомога раніше, щойно у мові дитини виявлено дефект. Справа в тім, що логопед не просто одноразово консультуватиме вас. 
 Робота логопеда - це тривалі в часі логопедичні вправи, артикуляційні гімнастика і масаж, вправи на розвиток рухливості дихального апарату, на розвиток фонематичного слуху. І що раніше логопед займеться безпосередньо вашою дитиною, то ефективнішими будуть заняття і швидшим результат.
 І звісно, багато занять можна проводити з малюком удома самостійно. Від батьків при цьому вимагаються доброзичливість, терплячість і щире прагнення допомогти своїй дитині.

 Вправи на розвиток дихання
1. „Мильні бульбашки". Влаштуйте із малюком змагання: хто видме найбільшу бульку, хто видме найбільше бульбашок.
2. „Соломинка". Корисно пити через соломинку, видувати бульки в сік чи воду. Із соломинок можна скрутити паперові кульки і позмагатися, хто швидше докотить свою кульку до краю стола, дмухаючи на неї крізь соломинку.
3. „Пір'їнка". Покладіть на свою долоню пір'їнки, а малюк нехай здмухне їх на підлогу.
4. „Повітряна кулька". Надувати повітряні кульки - гарна вправа для розвитку дихання. А вже надуті кульки можна намагатися втримати в повітрі, просто дмухаючи на них.

Вправи на розвиток слухової уваги
1.
„Хвилинка відпочинку". Привчіть дитину до хвилинок відпочинку сидячи із заплющеними очима під звуки природи, записані на диску (спів пташок, шум річки, вітру, дощу тощо). Розказуйте, що саме звучить.
2. „Хто це?" Для цієї вправи потрібна присутність певної кількості учасників. Дитина сідає із заплющеними очима, хтось із присутніх довкола кличе її на ім'я. Вона має відгадати, хто саме її покликав.
3. „Що це?" Посадіть дитину в одній кімнаті, а самі в іншій почніть шуміти: брязкати ключами, грюкати каструлями, наливати воду, зачиняти двері. Малюк має відгадати, чим саме ви шумите.
4. „Нашорошуємо вушка". Удома, на вулиці, на природі дитині пропонується сісти або лягти із заплющеними очима і уважно прислухатися. Потім запитайте, що вона почула. Можливо, це буде дзеленчання трамвая, чиясь розмова, гавкіт собаки, шум машин чи каркання ворони. Заплющувати очі під час таких вправ важливо, щоб малюк зосереджувався не на зорових образах, а концентрувався на сприйнятті на слух.
  
 Вправи на розвиток фонематичного сприйняття
1. Прокажіть уголос декілька складів („ва-ва-фа", „ді-ді-ті", „бу-бу-пу") і попросіть дитину повторити їх.
2. Поясніть дитині, що їй потрібно буде тупнути ніжкою або кивнути головою, коли вона почує: звук [а] серед звуків [о, і, у, и, а, е], звук [е] серед звуків [и, и, і, у, е], звук [к] серед звуків [х, р, г, г, к, ґ] тощо.
3. Назвіть декілька слів підряд: „мир", „мама", „молоко" - і попросіть дитину назвати звук, який вона почула в усіх словах.

bibliomistechko.te.ua
 
bibliomistechko.te.ua © 2017 bigmir)net TOP 100 розробка та підтримка: vlasne.info